Wednesday, September 22, 2010

Sambutan Hari Raya 2010

Alhamdulillah, Ramadhan telah dapat ditempuh dengan jayanya dan mudah2an mendapat ganjaran yang sebaiknya dari Allah Taala dan memperoleh berkat dan rahmat Ramadhan. Syawal menjelang dan disambut dengan perasaan syukur dan penuh tawadu'.

Syawal memberi kita peluang untuk bersama-sama merayakan kejayaan menempuh ujian dibulan Ramadhan dan menjadikan Syawal peluang untuk bermaafan sesama keluarga, saudara mara, sahabat handai dan teman seperjuangan. Keseronokan Syawal lebih dirasai bila semua ahli keluarga berkumpul beramai2 untuk menikmati kebahgiaan Syawal.

Bagi mereka yang mempunyai kampung halaman, sudah pasti pulang ke kampung bertemu ayah bonda dan keluarga memberi suatu perasaan gembira dan syukur. Bagi keluarga Hj. Ibrahim, Syawal tahun ini menampilkan 2 ahli baru dalam keluarga yang sederhana besarnya. 9 orang anak termasuk seorang yang terpaksa berhari raya di India (apa nak buat... memenuhi keperluan fardhu kifayah) dan 26 orang cucu. Permastautinan di Kampung Parit Kadir selama beberapa hari.
Kesempatan bertakbir beramai-ramai dimalam hari raya, bermaaf2an sesama ahli keluarga, menerima kunjungan saudara mara, menziarahi saudara mara dan sahabat handai memenuhi jadual Syawal tahun ini.
Semoga tradisi yang baik ini dapat diteruskan demi kesinambungan generasi yang seterusnya.



No comments:

Post a Comment